Monday, November 15, 2010

Selimutkan Daku

Di kesepian ini

Ku jejaki kembali

Titik noda di hati

Tanda ingkarnya seorang abdi


Ku tangisi kembali

Hariku yang dipenuhi

Amal mungkar dan keji

Batas Ilahi tiada terlintas lagi


Aku diperdaya makar dunia

Ku turuti serakah mengejar gembira

Yang hanya muncul sekelip mata

Lupa perit azab Mu nanti tak terkira


Ku tinggalkan landasan agama

Ku campak pesanan ayah bonda

Lalu tersungkur, terkapai di pintu neraka

Dalam khayal mengejar bahagia


Tuhan

Masihkah ada

Nialaianku di sisi Mu?

Apakah masih bisa

Aku mengemis secebis Rahim Mu

Sedang aku berlumur nista

Lemas dalam lautan noda

Layakkah aku sujud

Memohon merintih pada Mu?


Sesungguhnya

Hancur rabak imanku

Dikeronyok godaan syahwat

Aku buta dalam kilauan keindahan

Hembusan asyik pujukan syaitan


Ya Allah

Ampunilah dosaku

Akan luluh lah jasadku

Bila berdepan keagungan Mu


Ingkarnya hamba Mu ini

Bukan kerna derhaka pada kudrat Mu

Tapi kekadang aku lupa

Segala janjiku pada Mu

Lalu kasihanilah daku

Selimutkan daku dalam dakapan maghfirah Mu

1 comment:

Anonymous said...

ya ayyuha muzammil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...